آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ - ساعت ۱۹:۴۳
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی:

۶ اثر غیرمنقول خراسان شمالی ثبت ملی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از ثبت یک اثر تاریخی این شهرستان در فهرست میراث ملی غیرمنقول کشور خبر داد.
۶ اثر غیرمنقول خراسان شمالی ثبت ملی شد,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، علی مستوفیان با اعلام این خبر تأکید کرد: پس از بررسی‌های انجام شده در جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی و فرهنگی غیرمنقول کشور در روز چهارشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۲، شش اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست میراث ملی غیرمنقول ایران به ثبت رسید.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: گورستان تاریخی خواجه نارنج با قدمت اسلامی متأخر در شهرستان گرمه، رنگین نگاره‌های آق‌کمر و رنگین نگاره‌های باش محله با قدمت عصر آهن در شهرستان فاروج، تپه‌های برج آقا ۱ با قدمت عصر آهن و برج آقا ۲ با قدمت اشکانی و قلعه علی‌آباد با قدمت دوره قاجار در شهرستان جاجرم آثار ثبت شده خراسان‌شمالی در فهرست میراث ملی غیرمنقول است.

 

مستوفیان خاطرنشان کرد: با ثبت این بناهای تاریخی و نیز معرفی هر چه‌بهتر آن‌، می‌توان گام‌های ارزنده‌ای در راستای حفظ و احیای این مواریث ارزشمند و انتقال آن به نسل‌های آینده برداشت.

 

انتهای خبر/م


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان