آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۳۰ - ساعت ۲۰:۴۳
امام جمعه شیروان:

برخورد با جنایتکاران باید قاطعانه و بازدارنده باشد

امام جمعه شیروان گفت: برخورد با جنایتکاران حادثه اصفهان و جنایات مشابه باید قاطع و بازدارنده باشد.
برخورد با جنایتکاران باید قاطعانه و بازدارنده باشد,

حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام جمعه شیروان در گفتگو با خبرنگار عصراترک در شیروان اظهارکرد: در مورد جنایت اصفهان و جنایات مشابه که رقم می‌خورد اسلام تاکید بسیار زیاد بر مجازات و قصاص کسانی دارد که به گونه‌ای امنیت روانی، اخلاقی و آرامش جامعه را بر هم می‌زند، لذا قطعا اسلام تاکید بر برخورد قاطع و بازدارنده دارد.

حجت‌الاسلام تکمیلی افزود: از دستگاه قضا برای رسیدگی به این پرونده و پرونده‌های مشابه تقدیر می‌کنیم و تقاضا داریم که قاطعیت در برخورد داشته باشند.

وی با تاکید براینکه تعالیم اسلام به گونه‌ای وضع شده است که حالت بازدارنگی از جرم را به دنبال داشته باشد، گفت: در اسلام بحث قصاص برای زندگی و برای اینکه موردی که مجازات قصاص دارد، دوباره تکرار نشود، مطرح شده است.

حجت الاسلام تکمیلی با بیان اینکه عمل کسی که در روز روشن جرمی را مرتکب شده و انسانی را کشته است در هیچ جای دنیا پذیرفتنی نیست،گفت:  اگر کسی بخواهد این جنایت را تطهیر کند هیچ عقل سلیمی آن را نمی پذیرد، هرچند برخی تلاش کرده‌اند گاهی با عوض کردن واژه‌ها و عناوین، کسی که جلاد است را مظلوم نشان دهند.

 امام جمعه شیروان تاکیدکرد: هیچ عقل سلیمی این موضوع را نمی‌پذیرد چراکه این افراد زمان انجام جرم عاقل بوده و از روی عقل و انتخاب مرتکب جرم شده و از تبعات آن مطلع بوده‌اند .

وی خاطرنشان کرد: حال اگر در مورد این افراد بگوییم فرزند کوچکی دارد یا والد پیری دارد پس بخشیده شود، نتیجه این عمل علنی کردن و همگانی کردن جرم می‌شود و هر کسی در هر نقطه ای هر جرمی انجام دهد به بهانه کوچکی باید بخشیده  شود .

وی تاکید کرد: لذا باید حتما برخورد با جرم و جنایت و ظالم، برخورد قاطع و بازدارنده باشد.

امام جمعه شیروان تصریح کرد: مجازات این افراد در ملاء‌عام و محل وقوع جرم بازدارنده خواهد بود و این طور افراد متوجه خواهند شد که اگر جرمی مرتکب شوند، باید مجازات شوند.

وی با بیان اینکه در سیره پیامبر(ع) هم همین گونه بوده است و پیغمبر با جرم علنی برخورد می‌کردند، افزود: افرادی که با شعار دین و پرچم دین می‌خواهند مانع اجرای احکام دینی شوند، بدانند که اجرای حکم الهی موجب تقویت دین می‌شود.
 
حجت‌الاسلام تکمیلی گفت: تسامح در برابر این وقایع نشان از ضعف است و درست نیست چراکه هر قدم که از تعالی دین و اجرای احکام الهی عقبتر بیاییم، باید عقب نشینی‌های دیگری داشته باشیم.

وی افزود: بسیار بد است افرادی که در قمه زدن که موجب زشت نشان دادن چهره اسلام می‌شود، پافشاری می‌کنند که باید انجام شود ولی وقتی اجرای حد یک انسان جنایتکار به میان می‌آید، می‌گویند تساهل کنید.

وی با تاکید براینکه این کوتاه آمدن ها، مقاومت در برابر نص صریح قرآن است، خاطرنشان کرد: گاهی امام جامعه بنا بر مصلحت حکم حد را تعطیل می‌کند که مصلحت عاقلانه و براساس مبنا است اما وقتی پای یک جنایتکار در میان است، این بخشش پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان