آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ - ساعت ۱۹:۳۷

سفر رئیس‌جمهور به سوریه مهر تاییدی بر پایان چالش‌های این کشور است/ رونمایی ایران از برند دیپلماتیک سوریه

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سفر آقای رئیسی به سوریه تایید می‌کند که که این کشور از چالش‌ها بیرون آمده و به ثبات رسیده است و ایران به عنوان کشوری که به این ثبات کمک کرده است از برند دیپلماتیک سوریه رونمایی کرده است.
سفر رئیس‌جمهور به سوریه مهر تاییدی بر پایان چالش‌های این کشور است/ رونمایی ایران از برند دیپلماتیک سوریه ,

به گزارش عصراترک، به نقل از برنا، مصطفی انتظاری هروی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا، در خصوص ابعاد سفر رئیس‌جمهور به سوریه، گفت: در سفر آقای رئیسی به سوریه باید به چند  موضوع پرداخته شود؛ اولین موضوع پیوند دیپلماسی و میدان است که در کنارهم چطور توانستند به افزایش قدرت دیپلماتیک ایران کمک کنند؛ با گذشت 13 سال از جنگ داخلی و درگیر بودن سوریه با تروریست و دخالت های بیگانگان بعد از مدتی طولانی، سفر آقای رئیسی تایید می‌کند که سوریه از این چالش‌ها بیرون آمده است و به ثبات رسیده است و ایران به عنوان کشوری که به این ثبات کمک کرده است از  برند دیپلماتیک سوریه رونمایی کرده است؛ و به دولت بشار اسد کمک می‌کند تا بتواند در فضای دیپلماتیک نقش آفرینی داشته باشد. 

 وی با بیان اینکه ابعاد سیاسی و دیپلماتیک این سفر بر کسی پوشیده نیست و دارای اهمیت زیادی است، افزود: باید ابعاد اقتصادی این سفر را هم مورد توجه قرار داد؛ با توجه تخریب های زمان جنگ این کشور نیاز به بازسازی، توسعه و رفاه دارد که با توجه به تاکیدات رئیس جمهور در این سفر، ایران می‌تواند از ظرفیت بخش خصوصی و حوزه صنعت و عمران برای این امر استفاده کند. 

انتظاری با تاکید بر اینکه این اسناد امضا شده توسط روسای جمهور دو کشور  آغازی برای همکاری‌های اقتصادی است، مطرح کرد: این همکاری های اقتصادی نیز منافع صنعتگران و تولیدکننده‎ها ی ایرانی را در این شرایط تحریمی تامین خواهد کرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطر نشان کرد: سال‌ها کشورهایی که تحت نفوذ جریان صهیونیستی بودند اینطور القا میکردند که ایران درصدد ایجاد هلال شیعه است و می‌خواهد که فرقه گرایی را در منطقه راه بیندازد و بدون توجه به نقشی که ایران در منطقه ایفا میکرد سعی می‌کردند دوگانه سازی میان اعراب و ایران را راه بیاندازد. 

وی در این راستا ادامه داد: طبیعی است که آمریکا و کشورهایی که به دنبال جنگ افروزی در منطقه بودند هم برای افزایش فروش سلاح های خود به این فرقه گرایی دامن میزدند؛ اما توافق اخیر میان ایران و عربستان سعودی نشانگر این امر بود که اتحاد جهان اسلام چه ظرفیت بزرگی را برای امنیت و استقلال منطقه ایجاد می‌کند. 

انتظاری در خصوص تاثیر توافق ایران و عربستان بر ایفای نقش دیپلماتیک سوریه در منطقه گفت: پس از تحولات جدید منطقه، اتهاماتی که به سوریه به دلیل نزدیکی این کشور به ایران وارد می‌کردند، وجاهت خود را از دست  داده است و این اتهامات از سوریه برداشته شده است و اکنون سوریه از این ارتباط خود با ایران برای نزدیک شدن به دیگر کشورهای عربی استفاده می‌کند که این امر می‌تواند جایگاه سوریه را در معادلات منطقه بالا ببرد.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


سایر اخبار

حضور ۲۰۰۰ پرنده مهاجر در آبگیرهای میاندشت جاجرم

مقاوم‌سازی ۷۴ درصدی مسکن روستایی در شهرستان

دومین جشنواره علمی شهید چمران

شروع عملیات اجرایی تولید همزمان برق و بخار اختصاصی شرکت آلومینا

«از رنجی که می بردند» درجاجرم به چاپ رسید

مسیردولت سیزدهم در امتداد اهداف انقلاب اسلامی است

رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی در خراسان شمالی/ جاجرم همچنان قرمز

🔴 فراخوان پویش روایت نور و جهاد...

آلومینای ایران خواستار مجوز برای ذخیره سازی ۴۰ روزه سوخت دوم شد

مسابقات فرهنگی و هنری در جاجرم برگزار می شود

کشف چهار دستگاه ماینر در جاجرم

تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در جاجرم تولید

دستگیری مالخر و کشف 6 فقره سرقت در جاجرم

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت شهرستان جاجرم

افزایش ضریب خسارت بیمه در استان به علت تصادفات و بلایای طبیعی/بی اعتنایی مسئولان و صنایع به صنعت بیمه استان

بسته های همدلی در کوله پشتی دانش آموزان شوقانی قرار گرفت

احراز هویت کالاهای ارائه شده در بستر پلتفرم‌های آگهی آنلاین

آمریکا تلاش می‌کند شکست هایش را در عرصه رسانه جبران کند/ چرا مسئولان اجرایی مدیریت فضای مجازی را به دست دشمن داده اند؟

شناسايي استعدادها و اشتغالزايي از اهداف رويداد سراسري توليد محتواي ديجيتال بسيج است

فرمان آغاز مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج از سوی سردار نقدی/ نجات "جورج فلوید"سوژه بازی سازان بسیجی شد

پایگاه خبری تحلیلی اخبارجاجرم