آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ساعت ۲۳:۵
امام‌جمعه شیروان:

شعار سال باعث ریل‌گذاری سیاست‌های کلان نظام خواهد شد

امام‌جمعه شیروان گفت: علت و دلیل نام‌گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری به‌گونه‌ای ریل‌گذاری برای سیاست‌های کلان نظام است که باعث حرکت مدیران، مسئولین و البته مردم می‌شود.
شعار سال باعث ریل‌گذاری سیاست‌های کلان نظام خواهد شد,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان در گفت‌و‌گو با خبرنگار عصر اترک در شیروان اظهار داشت: مقام معظم رهبری یکی از وظایف عمده آن، ریل‌گذاری است و بیان راهبردها، اهداف و دورنمای حرکت مدیران و مسئولین و البته مردم است؛ لذا این نام‌گذاری می‌تواند بیان سیاست‌های کلی کشور باشد.

وی ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری سالی را با موضوع مثلاً اقتصاد نام‌گذاری می‌کند به معنای این است که باید همت اصلی و توجه اصلی مدیران و مسئولین به این سمت باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان تصریح کرد: امسال که نام مهار تورم و رشد تولید را انتخاب کردند، یعنی مسئله اصلی جامعه تورم، اقتصاد و تولید است و سیاست کلی هم باید حول این شعار باشد و توجه نسبت به این شعار در مسئولین وجود داشته باشد.

امام‌جمعه شیروان بیان داشت: در حقیقت مقام معظم رهبری نیازهای جامعه را بررسی می‌کنند، مشکلات موجود را احصاء و بر اساس آن یک نام را که به‌گونه‌ای که سیاست کلی و کلان محسوب می‌شود برای سال اعلام می‌کند، ازاین‌رو می‌توان بیان کرد که نام هر سال بیانگر نیاز جامعه و باتوجه‌به مشکلات موجود جامعه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پر واضح است که سیاست‌های کلان به این معناست که اولویت اول مدیران، مسئولان و سیاست‌گذاران و فعالین عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و مردم باید حول محور شعار سال باشد، تأکید کرد: البته این به این معنا نخواهد بود که شعار‌های سال‌های قبل از چرخه توجه خارج شود، بلکه آن‌ها هم باید موردتوجه قرار بگیرد.

وی گفت: اگر چه امروز اولویت جامعه، نیاز جامعه، مشکل جامعه و راه‌حل آن در شعار امسال گنجانده شده و باید موردتوجه قرار بگیرد؛ ولی شعار‌های قبلی در ذیل شعار امسال گنجانده می‌شود؛ ولی خوب در مواردی شاید شعار سال قبلی کاملاً منقضی بشود و یک اولویت و نیاز جدیدی برای جامعه ایجاد بشود که حول آن نیاز جدید، نام‌گذاری جدید هم صورت بگیرد.

امام‌جمعه شیروان با اشاره به این که توجه‌ به اولویت جامعه در قالب شعار سال که مطرح می‌شود به معنای کم‌توجهی و یا فراموشی دیگر زمینه‌های و نیازهای جامعه نیست، خاطر‌نشان کرد: اگر امروز اولویت اول مدیران و مسئولان توجه به مهار تورم و رشد تولید است به این معنا نخواهد بود که نسبت به مسائل اجتماعی، مسائل خانواده، نسبت به مسائل فرهنگی، مسائل سیاسی و امثال اینها غافل باشیم؛ بلکه بقیه زمینه‌ها در جای خودش باید بهش پرداخته بشود و موردتوجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام حسین تکمیلی ادامه داد: نام و شعار سال وقتی جنبه عملی و اجرایی پیدا می‌کند که به‌صورت گفتمان در جامعه ایجاد شود تمام آحاد جامعه، فعالین فضای مجازی، رسانه‌ها، نخبگان، نویسندگان، هنرمندان، مردم و افرادی که دارای تریبون و موقعیت اجتماعی و همه اینها توجه خود را به شعار سال که سیاست کلان جامعه است معطوف کنند و موردتوجه قرار دهند تبدیل به گفتمان خواهد شد.

رئیس شورای امربه‌معروف نهی‌ازمنکر شهرستان شیروان گفت: وقتی گفتمان ایجاد شد طبیعتاً به مرحله اجرا و عمل نزدیک‌تر خواهد شد و به تعبیری وقتی همه مردم تقاضا کردند و همه مردم شعار سال را اولویت خود قرار دادند و از مدیران و مسئولان تقاضا کردند، طبیعتاً مسئولان هم توجه بیشتری و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای اجرایی‌کردن و عملی‌کردن آن خواهند داشت.

وی گفت: در واقع متولی اصلی اجرایی‌کردن شعار سال قوه مجریه است، یعنی دولتمردان جامعه از سطح کلان تا مدیران و مسئولان اجرایی در کف جامعه که باید همت خود را در تحقق شعار سال به کار بگیرند البته مدیران دیگر و قوای دیگر جامعه، قوه مقننه و قوه قضاییه هم حتماً باید در کنار قوه مجریه تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال انجام دهند.

حجت‌الاسلام تکمیلی ابراز داشت: اگر شعار امسال را مقام معظم رهبری مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری کردند در سطر، باید قوه مجریه برنامه‌ریزی کلان را قرار بدهد، قوه مقننه باید برای ریل‌گذاری و قانون‌گذاری شرایط را برای دولت فراهم کند و قوه قضائیه باید برای موانع رشد تولید و ایجاد تورم برای مهار تورم برنامه داشته باشد.

امام‌جمعه شیروان افزود: قوه قضائیه باید با کسانی که اخلالگران در عرصه اقتصاد جامعه، تولید هستند و کسانی که اقدامات تورم‌زا در جامعه دارند به‌شدت برخورد کند، زیرا اینها کسانی هستند که نظام اسلامی را دچار اختلال و آسیب می‌کنند باید با آنها برخورد بشود.

وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم قوه قضاییه هم با موانع و کسانی که تعمداً فساد ایجاد می‌کنند، تعمداً مشکلات اقتصادی را دامن می‌زنند باید برخورد کند و هم با مدیرانی که در عرصه تحقق شعار سال ترک فعل می‌کنند، اگر این برخوردها در جای خودش بااقتدار صورت بگیرد قطعاً راه برای ایجاد تولید و به‌تبع آن اشتغال و رونق اقتصادی و همچنین مهار تورم باز خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های متعددی نام‌گذاری داشته‌اند که برکات زیادی را به همراه داشته از جمله اینکه توجه مردم را به نیاز جامعه و اولویت جامعه معطوف کرده و از طرفی همت مسئولین را حول محور شعار سال که این سیاست کلان جامعه است، بیشتر داشته است.

حجت‌الاسلام تکمیلی خاطرنشان کرد: البته مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر هم بیان داشتند که وقتی شعار سال را اعلام می‌کنیم به این معنا نیست که شما بنر بزنید و همایش‌های کم‌ارزش برگزار کنید و هزینه‌های گزاف داشته باشید؛ بلکه به معنای تحقق این شعار است.

وی یادآور شد:  نام‌گذاری سال‌ها به معنای این است که ریل‌گذاری، برنامه‌وبودجه و تمام فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی کشور باید حول محور این سیاست کلان که شعار سال است، باشد. اگر این اتفاق افتاد قطعاً شاهد خواهیم بود که برکات زیادی شامل حال ملت جامعه و مردم خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سالیان گذشته شاهد بودیم که تمام حربه و تلاش دشمنان انقلاب اسلامی از ناحیه اقتصاد و فشار اقتصادی بوده است، به برکت همین نام‌گذاری یکی از مهم‌ترین دستاوردها این بوده که انقلاب اسلامی در عرصه اقتصادی توانست قوی شود که شدیدترین فشارهای بی‌سابقه اقتصادی از ناحیه دشمن اقتصاد کشور را از پای در نیاورد.

وی گفت: اگر چه در جامعه مشکلاتی و سختی‌هایی وجود دارد؛ ولی اقتصاد کشور مقاوم بوده و توانست در مقابل شدیدترین فشارها، به تعبیر خودشان در مقابل تحریم‌های فلج‌کننده و امثال اینها دوام بیاورد.

امام‌جمعه شیروان خاطر‌نشان کرد: اگر ما توجه به تولید داشتیم، خود تولید خودکفایی و استقلال اقتصادی را به دنبال خواهد آورد و هرچه وابستگی ما در عرصه اقتصاد کم شود‌، قدرت و قوت ما در دنیا و ابلاغ پیام انقلاب و رساندن انقلاب به دنیا بهتر و بیشتر موفق خواهیم بود.

انتهای پیام/حق‌بین

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان