آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۹ - ساعت ۲۲:۳۱
امام جمعه شیروان؛

دشمنی دشمن نوید ظهور است

امام جمعه شیروان گفت: امروزه دشمن با حربه‌های گوناگون علیه ما کار می کند اما دشمنی دشمن اول از همه نوید ظهور است ثانیاً این دشمنی گسترده نشان می‌دهد دشمن از وجود خود احساس خطر می کند.
دشمنی دشمن نوید ظهور است,

به گزارش عصر اترک از شیروان، حجت الاسلام و المسلمین حسین تکمیلی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز آدینه اظهار کرد: تقوای سیاسی، اجتماعی و تقوایی که باید در جامعه وجود داشته باشد، قدرت فرقان و تشخیص است.

امام جمعه شیروان گفت: تشخیص بین توحید و جریانی که در مقابل آن قرار دارد، نیاز به تقوای فردی دارد. خود تشخیص این جریان مشکل است در طول تاریخ مواردی وجود دارد آنجایی که باید مردم جریان حق را بشناسند، ولی تشخیص ندادند. 

حجت السلام تکمیلی افزود: آن طوری که نگه داشتن دین در آخر الزمان مانند نگه داشتن آتش در کف دست است دینداری و تشخیص حق و باطل دشوار است.

وی با بیان اینکه بمباران تبلیغاتی، فکری و فرهنگی دشمن موجب شده پیدا کردن جریان حق دشوار شود، گفت: تقوای فرد است که دست او را خواهد گرفت. ما امروز در مقابل یک جنگ گسترده قرار داریم که درک مصادیق آن نیاز به توجه دارد، جنگ ترکیبی که از هر جهت فرهنگی، امنیتی، اجتماعی، عقیدتی و فکری وارد عرصه شده است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شیروان ابراز کرد: مردم باید این را بدانند که دشمنی دشمن اول از همه نوید ظهور است و این دشمنی گسترده نشان می دهد دشمن از وجود خودش احساس خطر می‌کند لذا به دست و پا خواهد زد.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، گفت: با مکر دشمن مقابله کنید و مکر دشمن را نشان دهید. گاهی دشمن از حربه اقتصادی وارد می شود و این حربه ای است که در طول تاریخ و در  زمان پیامبرانی چون حضرت موسی (ع) و حضرت محمد امین (ص) هم وجود داشته است.

حجت الاسلام تکمیلی ادامه داد: یکی از بلاهای ما اقتصاد تک محصولی است کشورهای خام فروش و نفت فروش آسیب پذیرند.

امام جمعه شیروان تصریح کرد: گاهی حربه دشمن، امنیتی است مثل مسمومیت دانش آموزان که در دنیا ضد انقلاب و منافقین شروع به تبلیغات با تهدید حمله شیمیایی کردند. مشخص است که این کار دشمن است البته بررسی‌هایی شد برخی تکذیب شد، برخی شیطنت خود دانش آموزان بوده و برخی هم اتفاقی رخ داده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: گاهی دشمن با حربه جنگ فرهنگی وارد می شود و آن عادی سازی گناه است، اگر من و شما در مقابل گناه کوتاه آمدیم و اقدامی نکردیم فردا مغازه مشروب فروشی هم راه اندازی می شود و بدانید کشف حجاب خط مقدم این حربه است.

وی گفت: البته ستاد امر به معروف استان و شهرستان مصوب کرده‌اند که نهادها، بانک ها و دستگاه‌های با خدمات اجتماعی به چنین افرادی خدمات ندهند.

امام جمعه شیروان در پایان توجه به درخت کاری را مورد تاکید اسلام دانست مخصوصا درخت های مثمر و میوه ده که کاشتن و نگه‌داری و به ثمر رسیدن آن بسیار کار بزرگی است.

وی برگزاری جشن‌های خوب و اجتماع موکب های مهدوی را در روز نیمه شعبان کار بسیار خوبی دانست و امیدواری کرد این کار در سال‌های آینده هم ادامه داشته و با شکوه‌تر و با صفا‌تر از هر سال دیگری برگزار شود.

انتهای پیام/حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان