آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ساعت ۱۹:۲۴
رئیس بنیاد مسکن شیروان خبر داد:

مقاوم سازی ۶۰ درصدی منازل روستایی شیروان/تهیه طرح هادی برای تمام روستاها مصوب شده است

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان شیروان گفت: از ۱۵ هزار مسکن روستایی موجود در شیروان، از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون هشت هزار و ۸۹۰ مسکن مقاوم سازی و تحویل مردم شده است.
مقاوم سازی ۶۰ درصدی منازل روستایی شیروان/تهیه طرح هادی برای تمام روستاها مصوب شده است,

برات علی احمدی، روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار عصر اترک در شیروان ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: یکی از وظایف اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صدور سند روستایی و شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.

احمدی افزود: از ابتدای انقلاب و طبق قانون ماده ۱۴۰، ۱۳۳ و قانون ساماندهی تا کنون مجموعاً ۱۴ هزار جلد سند روستایی صادر شده و به مردم تحویل داده شده است و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز تاکنون ۸۴۵ سند صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب در مجموع تاکنون چهارده هزار و ۸۴۵ سند صادر شده است، تاکید کرد: از مجموع سند هایی که صادر شده، یازده هزار و ۶۴۳ جلد سند دفترچه‌ای است که قبل از قانون ماده ۱۳۳ و ۱۴۰ صادر شده‌اند، لازم می‌دانم عرض کنم اداره بنیاد مسکن شهرستان شیروان آمادگی دارد و از مردم خواستار است که سند های دفترچه که در گذشته صادر شده‌اند را تحویل داده و تبدیل به سند حدنگار بکنند.

احمدی گفت: سند‌های حدنگار جانمایی آن به صورت مختصات دار در سامانه شمیم ثبت می‌شود و بحث مالکیت این سند‌ها کاملاً تثبیت شده است.

رئیس بنیاد مسکن شیروان یادآور شد: در شیروان ۱۵ هزار واحد مسکونی وجود دارد که به لطف انقلاب اسلامی و برکت انقلاب تاکنون ۸ هزار و ۹۰۰ واحد مقاوم سازی شده و تحویل مردم شده است.

احمدی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان شیروان حادثه خیز است و با توجه به ارقام فوق، فقط ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی تاکنون مقاوم سازی شده و نیاز است ۴۰ درصد باقیمانده نیز مقاوم‌سازی بشود.

احمدی چاره این کار را دریافت وام های مقاوم سازی عنوان کرد و گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد که با مراجعه مردم و وام های ۲۰۰ میلیونی که ابلاغ شده است، در جهت نوسازی منازل از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۴۷۹ واحد مسکونی ۲۰۰ میلیونی در حال اجراست ما این آمادگی را داریم که مردم برای مقاوم سازی واحدهای خود مراجعه کنند و با مراجعه مردم سهمیه وام های خود را بتوانیم افزایش دهیم.

احمدی در حوزه طرح های هادی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان از ابتدای انقلاب تاکنون برای تمام ۱۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی مصوب تهیه کرده که ۲۱ روستا نیز مجدداً طرح هادی آن‌ها بازنگری شده است.

وی ادامه داد: در حوزه اجرای طرح‌های هادی الحمدالله به برکت انقلاب اسلامی تاکنون ۴۴ روستا فاز اول طرح هادی آنها اجرا شده، ۳۷ روستای دیگر نیمه تمام اجرا شده که با تخصیص اعتبارات به پایان می رسد و ۱۶ روستای جدید نیز در حال اقدام هستند که در مجموع ۹۷ روستا طرح هادی آنها یا تمام شده یا در حال اجرا است.

رئیس بنیاد مسکن شیروان گفت: پروژه های عمرانی نیز از محل عواید واگذاری زمین بنیاد مسکن که معمولاً در روستا هایی که زمین واگذار می‌کنیم اجرا کرده و تاکنون دوازه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات عواید واگذاری زمین به مردم در روستاها و در محل توسعه همان روستا هزینه کرده‌ایم.

وی ابراز داشت: فقط از محل فروش زمین در سال ۱۴۰۰، پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای سمت و توسعه روستاها تخصیص پیدا کرده و ۱۰۰ درصد آن نیز هزینه شده است.

احمدی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون یک هزار و ۹۱۷ فقره وام های قرض الحسنه به مردم شهرستان شیروان تقدیم شده است که در سال جاری نیز ۲۶ فقره وام ۱۰ میلیون تومانی و ۲۵ میلیون تومانی که عمدتا برای عقب‌نشینی واحدهای مسکونی که مقاوم سازی آنها انجام شده و احتمالا برای تکمیل به آن نیاز داشته‌اند، تقدیم شده است.

احمدی ادامه داد: در سال جاری ۱۰۹ فقره وام ۱۰۰ میلیون تومانی متمم به مردم تقدیم شده که این وام مخصوص واحدهای مسکونی که با اعتبارات قبلی یعنی وام‌های ۵۰ میلیونی و ۴۰ میلیونی نتوانسته بودند به موقع واحدهای خود را تکمیل و مقاوم سازی کنند انجام شده و کمکی بوده تا به مرحله پایان کار و بهره برداری برسند.

رئیس بنیاد مسکن شیروان یکی از رسالت های این اداره را احداث مسکن در شهرها دانست و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۳۰ واحد مسکونی در شهر‌های شیروان و لوجلی ساخته شده و تحویل مردم شده است. همچنین در سال جاری نیز ۱۴۴ واحد مسکونی از محل نهضت ملی مسکن که اخیرا شروع به کار کردیم در حال اجراست که انشالله بتوانیم تکمیل کنیم و به مردم تحویل دهیم.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ یکصد و یازده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی مصوب شده که تاکنون دوازده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن تخصیص پیدا کرده و پروژه‌هایی که از این محل قرارداد بسته شده است در حال اجرا است.

انتهای پیام/حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان