آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ساعت ۱۸:۲۵
امام جمعه موقت شیروان؛

تبدیل نظام طاغوت سالار به مردم سالار، بزرگترین ثمره انقلاب است/مراقب نفوذی ها باشیم

امام جمعه موقت شیروان گفت: یکی از بزرگترین دستاورد‌‌های انقلاب اسلامی ایران، تبدیل نظام طاغوت سالار به مردم سالار است.
تبدیل نظام طاغوت سالار به مردم سالار، بزرگترین ثمره انقلاب است/مراقب نفوذی ها باشیم,

حجت الاسلام مهدی مهرپویان روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار عصر اترک در شیروان ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از بزرگترین دستاورد‌‌های انقلاب اسلامی را اگر بخواهیم در کنار همه دستاوردهای بسیار بزرگی که نظام و انقلاب که باعث شده سیاستمداران مطرح دنیا مبهوت و انگشت تحیر به دندان بگیرند، تبدیل نظام طاغوت سالار به مردم سالار است.

وی افزود: این جدا از تمام دستاوردهای فرهنگی، دستاوردهای نظامی، دستاورد‌های سیاسی و دستاوردهایاقتصادی بوده و جای مطلب بسیار دارد و باید ساعت‌ها در این زمینه مطلب گفت.

حجت الاسلام مهرپویان افزود: اما مهم‌ترین و بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را اگر در منظومه فکری و بیان مقام معظم رهبری پیگیری کنیم تبدیل نظام طاغوت سالار به نظام مردم سالار است که توسط انقلاب رخ داد. 

وی این تغییر را مهمترین کار اصولی انقلاب دانست و گفت: یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب این است که کشور را از حالت فلاکت خارج کرد، مردم ما زمانی مردم تو سری خور بودند، ذلت داشتند و سرافکنده بودند.

امام جمعه موقت شیروان با بیان اینکه زمانی مستشاران آمریکایی در فیش حقوقی خود بخشی به نام بخش حقوق توحش داشتند، تصریح کرد: از نگاه وحشیان اصلی عالم که خود آمریکا باشد این چنین برای خودشان ترسیم کرده بودند که چون ما آمریکایی‌ها در بین مردم وحشی ایران خدمت می کنیم، باید حق توحش بگیریم.

وی با اشاره به اینکه مردم و ملت ما با انقلاب خود ذلت، فلاکت و این توسری خور بودن را به عزت تبدیل کردند، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب وابستگی سیاسی بود که قبلاً اگر می خواستند در این کشور یک مدیر کل یا وزیر جابجا کنند شاه این کشور در جابجایی‌ها از خود اختیاری نداشت و مسئولین در کشور به دستور آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها جابجا می شدند.

حجت الاسلام مهرپویان ادامه داد: این مایه ننگ کشور بود ولی با انقلاب اسلامی این وابستگی سیاسی از بین رفت و همه امور به دست خود مردم سپرده شد.

وی با بیان اینکه زمانی برخی از کشورها مثل عربستان تصور می کردند که ما آفتابه هم نمی‌توانیم، بسازیم، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم این انقلاب هویت سازی بود و مردم عزیزمان هویت خودشان را فهمیدند و متوجه شدند که شعار ما می‌توانیم، سازنده است.

امام جمعه موقت شیروان گفت: امروزه ما در بسیاری از بخش ها چون هویت خودمان را پیدا کرده‌ایم و نکات قوت خودمان را شناسایی کرده‌ایم، در بسیاری از مسائل علمی به کشور ابر قدرت دنیا تبدیل شده‌ایم و آنچنان پیشرفت کردیم که الان در بحث فضا، سلول های بنیادین، موشک و پهباد حرف برای گفتن داریم که تمام این مسائل از آنجایی که ایران هویت خودش را پیدا کرد، نشات گرفت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم در خراسان شمالی گفت: یک زمانی هویت را در ذهن مردم، «ما نمی‌توانیم و نمی‌شود»، فرو می نشاندند اما امروز در عمل ثابت شد که ما می‌توانیم و این می‌توانیم و انقلاب، نقش الگویی و اسوه‌ای برای بسیاری از کشورها دارد.

حجت الاسلام مهدی مهرپویان در پاسخ به اینکه اگر انقلاب رخ نمی داد چه اتفاقی می افتاد؟  خاطرنشان کرد: مشخص است که وقتی کشوری از خودش استقلال و هویت نداشته باشد، کشوری که تو سری خور و مدیریتش دست خودش نباشد، تمام این پیشرفته هایی که هم اکنون داریم، تمام این علم هایی که ما بدان رسیدیم و این مسیر پیشرفت که کشور پیش روی خود دارد، یقینا اگر انقلاب نبود، پیشرفتی در آن حاصل نمی شد.

مشاور استاندار خراسان شمالی در امور روحانیون و ائمه جمعه ادامه داد: اگر انقلاب نمی شد آیا جاده‌ و برق داشتیم و آیا روستاهای ما در دورترین مناطق مختلف خانه بهداشت داشتند؟

این استاد حوزه علمیه گفت: تمام این پیشرفت‌هایی که در این چند ساله آن هم در کشوری که از همان ابتدا ۸ سال جنگ بر او تحمیل شد که تمام انرژی و ثروت کشور برای دفاع از میهن رفت و سالیان سال بعد از جنگ هم برای برگرداندن و ساختار آن آوارهایی که از جنگ به جا مانده، اتفاق افتاده است. 

فرمانده قرارگاه عملیات روانی گردان امام علی علیه السلام استان، افزود: به غیر از جنگ ۱۷ هزار ترور، سخت ترین تحریم ها، اغتشاش‌ها و فتنه‌ها را نیز مد نظر داشته باشید و فکر کنید اگر اینها نمی شد ما به کجا می رسیدیم و چه پیشرفت هایی می داشتیم.

امام جمعه موقت شیروان تصریح کرد: یقینا اگر انقلاب نبود زیرساخت‌ها، جاده‌ها، برق، گاز و تلفن مشکل داشت چرا چون به فکر ملت نبودند و این سرمایه ملت بود که به غارت می رفت.

حجت الاسلام مهرپویان گفت: در تاریخ مطالعه می‌کنیم قبل از انقلاب افغانستان از ایران جدا می شود، در یک معاهده ای با شوروی چندین شهر از ایران جدا می شود، بحرین از ایران جدا می شود و بسیاری از مناطقی که در اطراف کشور ما وجود داشت از ایران جدا شد، یقینا همین نقشه باقی مانده که از اول انقلاب به دست ولایت مداران و انقلابیون افتاد، همین نقشه هم از بین می رفت.

وی گفت: تمام مستضعفان عالمی که زیر چکمه مستکبران عالم له شدند، وقتی دیدند که انقلابی که یک متد، دستور و یک شیوه جدید مدیریتی دارد که در گوشه ای از این دنیا پیاده و عملی می‌شود و عزت، پیشرفت، استقلال، آزادی دارد و این نقش انقلاب و نظام را در دل میهن خود دیدند، امیدوار شدند.

مشاور استاندار بیان کرد: عین‌الاسد را موشک های ایران بودند که شخم زدند و آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند، این باعث شد که بسیاری از کشورها به پا خواستند، بیدار شدند و مستضعفان عالم مثل فلسطین، سوریه و همین الان مثل یمن از ایران الگوگیری می‌کنند و اگر یک روز شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در نظام و انقلاب ما داده شد، همه متحیر بودند که ایران چه جراتی دارد ولی امروز خیلی از کشورها برگرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی این شعار را آزادانه سر می دهند.

حجت الاسلام مهرپویان تاکید کرد: این مکتب و این فرهنگ انقلاب و استکبارستیزی، فرهنگ استقلال، فرهنگی که ملت های مسلمان می‌توانند و می‌شود و این شعار ما می‌توانیم را امام می خواست به جهان صادر کند تا کشورهای اسلامی کنار هم باشند که ما امروز می‌بینیم وقتی یک روحانی مظلوم مانند شیخ ابراهیم زکزاکی در یک گوشه ای از این دنیا با الگوگیری و صدور انقلابی که توسط ایران انجام شده، ۲۰ ملیون نفر را شیعه می‌کند.

امام جمعه موقت شیروان تصریح کرد: شما لبنان را ببینید، آنچنان ایستادگی ملت و فرهنگ انقلاب صادر می شود که در جوار و مرز اسرائیل غاصب چه رشادت هایی از خود نشان می دهند.

وی ادامه داد: یمن را ببینید، این نسخه بی بدیل صدور انقلاب است که این چنین مردمان مظلومِ فقیرِ یمنی که لباس آنچنانی هم ندارند اما انقلاب با این دلها چکار کرد که در مقابل کشورهایی که عربستان را حمایت می کردند، مقاومت کرد و می‌رود به برکت انقلاب روز به روز به نوک قله برسد تا از آنجا انشالله همه دست به دست هم برای ظهور آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ایفای نقش کنند.

مشاور استاندار در پایان خاطر نشان کرد: آسیب‌هایی در طول ۴۴ سال گذشته انقلاب را تهدید می کند، گذشته از دشمنان خارجی که بر کسی پوشیده نیست اما آنچه که خیلی خطرناک است، آنست که انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

حجت الاسلام مهرپویان تاکید کرد: اگر انقلاب به دست نااهلان بیفتد، بزرگترین آفتی است که انقلاب اسلامی را تهدید می کند لذا ما باید مراقب نفوذ باشیم که در همه جای کشور احتمال وقوع آن است و این نفوذ یعنی سپردن انقلاب به دست نااهلان.

امام جمعه موقت شیروان گفت: اگر نااهلان نفوذ کنند چه در قامت رئیس جمهور، چه وزیر و وزرا باشد اینجاست که مردم را کم کم به مرز ناامیدی می رسانند و باید احساس خطر کرد.

وی افزود: همچنانی که در هشت سال گذشته این نفوذها و جاسوس‌های مختلف و متفاوت را شاهد بودیم که این همان سپردن انقلاب به دست نااهلان است و نتیجه آنرا دیدیم، باید خیلی مواظب این آفت بود تا ان شاء الله این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن بسپاریم.

انتهای پیام/حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان