آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ساعت ۱۵:۵۳
فرمانده سپاه شیروان خبر داد:

برپایی ۱۲۵ کارگاه پیشگیری از اعتیاد و ازدواج آسان در شیروان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان گفت: در حوزه مسائل اجتماعی، از ابتدای سال جاری ۹۵ کارگاه پیشگیری از ترک اعتیاد و ۳۰ کارگاه ازدواج آسان در سطح مساجد، مدارس و پایگاه های بسیج با حضور اساتید استانی برگزار شده است.
برپایی ۱۲۵ کارگاه پیشگیری از اعتیاد و ازدواج آسان در شیروان,

ابوالفضل باقری، روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار عصر اترک در شیروان با بیان اینکه در این مدت ۳۰ بیمار معتاد به کمپ ماده ۱۶ استان معرفی شده است، اظهار داشت: این طرح به صورت کاملا رایگان و در دوره های ۴ ماهه به همراه آموزش اشتغال و اعطای وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی است.

وی ادامه داد: بعد از ۶ ماه با اهداء بسته های مواد غذایی، لوازم تحریر، پزشک و دارو، البسه و ... برای معیشت خانواده معتاوین از آن ها حمایت می شود.

وی با بیان اینکه ۹۵ کارگاه پیشگیری از اعتیاد در سطح مساجد، پایگاه ها و مدارس با حضور اساتید استانی برگزار شده است، گفت: یکی دیگر از خدمات صورت گرفته در معاونت اجتماعی اهدای ۷۰ قلم جهیزیه به زوج های جوان و نیازمند ۷۰ در شهرستان است.

باقری با تاکید بر برگزاری ازدواج های آسان در جامعه افزود: در این راستا ۱۵ گروه ازدواج آسان در سطح پایگاه ها به جهت معرفی جوانان دارای شرایط ازدواج، با شناخت و مشاوره مذهبی تشکیل شده است.

عضو شورای تامین شهرستان شیروان طلاق را یکی از معضلات اجتماعی دانست و ابراز داشت: در همین راستا تعداد ۴۰ کارگاه پیشگیری از طلاق در سطح مساجد و پایگاه های بسیج شهرستان برگزار شده است.

وی در این باره ادامه داد: همچین تعداد ۲۰ گروه ریش سفیدان و حکمیت برای پیشگیری از طلاق در شهرستان ایجاد شده است.

باقری برگزاری کارگاه های فرزندآوری در سطح پایگاه ها و مساجد را ۴۶ مورد عنوان و خاطر نشان کرد: حمایت از مادران باردار نیازمند از برنامه های معاونت اجتماعی در سپاه است که در این خصوص با معرفی ۳۰ مادر به مراکز سونوگرافی، پزشک و تحویل داروهای رایگان و اهدا ۳۵ مورد شیر خشک با پوشک به مادران کم شیر خدمات رسانی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان تصریح کرد: به جهت حمایت از اشتغال خانگی و آموزش، ۲ دستگاه چرخ خیاطی صنعتی جهت آموزش در سطح محلات آسیب پذیر و حاشیه نشین طرح کرامت به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تهیه و در اختیار خواهران قرار گرفت.

باقری گفت: طرح علم الهدی و برگزاری برنامه ویزیت رایگان در محلات حاشیه نشین، آسیب پذیر و طرح کرامت با حضور پزشکان، دندانپزشکان و متخصصان با خدمات و داروی رایگان برای نیازمندان به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال فراهم شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان برگزاری انواع مسابقات ورزشی انفرادی و گروهی در سطح محلات را باعث شادی نوجوانان و جوانان دانست و بیان داشت: فوتبال دستی، تیراندازی با تفنگ بادی، وسطی، بدمینتون، دو و ... در سطح محلات حاشیه نشین، آسیب پذیر و محله های طرح کرامت با اهداء جوایز به نفرات اول تا سوم هر رشته در گروه های سنی مختلف برگزار شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان امر به معروف و نهی از منکر را واجب الهی دانست و اظهار داشت: در سال جاری ۳ مرحله رزمایش امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان با تذکر لسانی در زمینه عفاف و حجاب در ۶۰ تیم ۵ نفره از بسیجیان خواهر و برادر و پشتیبانی دفتر امام جمعه، فرماندار، دادستان، حوزه علمیه، فراجا، شهرداری، اصناف، ادارات فرهنگ و ارشاد،شبکه بهداشت ودرمان و بهزیستی انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵ کارگاه امر به معروف و نهی از منکر در سطح پایگاه ها و مساجد برگزار شده است.

باقری افزود: ۱۰۰ بسته معیشتی شامل روغن، برنج، ماکارونی، رب، مرغ منجمد، لپه عدس، نخود، خرما برای خانواده های نیازمند محلات حاشیه نشین، آسیب پذیر و طرح کرامت به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال توسط معاونت اجتماعی تهیه و توزیع شده است.

وی در پایان گفت: تعداد ۱۰ طاقه چادر به دختران خواهان حجاب در سطح پایگاه ها اهداء شد.

انتهای پیام/حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان