آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس دیدنی ها | کد خبر: ۲۸۶۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۱۴ - ساعت ۲۰:۱
گزارش تصویری؛

طبیعت روستای اوغاز تازه شیروان

روستا اوغاز تازه در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شیروان واقع است که از شمال به روستای اولاشلو و از جنوب به روستای چپانلو و شکرانلو و از شرق به روستای اوغاز کهنه و از غرب به روستای زورتانلو محدود می‌گردد. این روستا یکی از روستاهای ایل سیوکانلو محسوب می‌شود.
طبیعت روستای اوغاز تازه شیروان,

به گزارش عصر اترک از شیروان، این روستا دارای ۱۸۴ خانوار و ۷۹۴ نفر جمعیت است و به زبان ترکی خراسانی و زبان کردی کرمانجی محلی تکلم می‌کنند و جزء دهستان سیوکانلو شیروان است.

اوغاز تازه پس از زلزله‌ای که در سال ۱۳۰۸ هجری قمری در آن منطقه حادث شد به وجود آمد. بین دو روستای اوغاز کهنه و تازه ده مخروبه‌ای وجود دارد که به بیگلر معروف است و از آثار به جا مانده آن مشخص است که بیگلر می‌بایستی روستایی بسیار قدیمی باشد.

محصولات این روستا عبارت از: سیب لبنانی، سیب زرد، سیب قرمز، سیب اوغازی، سیب شی خمیری، زرد آلو، آلبالو، گردو، گلابی، آلو، آلو زرد و… است. محصولاتی که در مزارع یافت می‌شوند عبارتند از:سیب زمینی، گندم، جو، چغندر، عدس، نخود و….

این روستا دارای آب و هوای کوهستانی می‌باشد دمای این روستا در روزهای تابستان به ۳۰+ درجه و در فصل زمستان ۱۰- درجه سانتی گراد می‌رسد.چشمه لاق لاقی ، آق چشمه، با قمر، قاردمان، گلگاه و همچنین رودخانه‌های اوغاز کهنه و چپانلو که توسط رودی از بیرون روستا عبور می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس: محمد نیکوئیان

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان