آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۴۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ساعت ۱۸:۲۲
گزارشی از گلایه مندی مردم و نانوایان از شلوغی صف ها؛

مقصر شلوغی صف نان کیست؟/ بی کیفیتی نان و نبود آرد کافی یا منافع دلالان

از اصلی ترین مشکلات مردم طی این روزها، صف های نانوایی ها است که باتوجه به حضور مردم از روستاها به شهر برای تهیه نان، کاستن سهمیه آرد، بی کیفیت بودن نان برخی از نانوایی ها، توزیع ناعادلانه آرد مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده، با تمام این مسائل، مسئول اتحادیه نانوایان حاضر به مصاحبه نشد.
مقصر شلوغی صف نان کیست؟/ بی کیفیتی نان و نبود آرد کافی یا منافع دلالان,

به گزارش پایگاه خبری شیروان، مدتی است که تولید نان در کشور دچار مشکلاتی شده که باید حل شود، زیرا نان اصلی ترین ماده غذایی افراد جامعه است و حدود ۶۰ درصد انرژی و ۵۰ درصد پروتئین مردم کشور را تامین می‌کند.

 نان خوب از مواد غذایی دیگر سالم تر و خوشمزه تر است و می‌توان آن را با بسیاری از گروه های غذایی دیگر استفاده کرد، همچنین نکته قابل توجه این است که اگر نان از آرد گندم خوب و سالم تولید شود، قطعا هیچ غله دیگری نمی تواند جای گندم را بگیرد، زیرا یکی از دلایل مهم مناسب بودن آرد گندم برای نان خوب وجود نوعی پروتئین در گندم به نام گلوتن است که به خمیر نان خاصیت کشسانی می دهد و بافت مطلوبی را برای خمیر ایجاد می کند.
 برای تولید نان سالم، استفاده از خمیر ترش و یا خمیر مایه و همچنین یک درصد نمک و آب تمیز و سالم و پاک نیز ضروری است، پایگاه خبری شیروان به دنبال ارسال پیام های مردمی فراوان در رابطه با مشکلات کمبود نان و صف های شلوغ گزارشی را آماده کرده است که در ادامه تقدیم تان می شود:

 

مسئولان، شلوغی نانوایی ها را برطرف کنند

 

سعادتی یکی از شهروندان شیروانی که در صف نانوایی خیابان سعدی ایستاده بود، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نانوایی ها بیش از حد شلوغ هستند و این شلوغی در این فصل تابستان که هوا گرم است بسیار آزار دهنده است.

وی ادامه داد: این شلوغی در این فصل به خصوص به دلیل وجود ویروس کرونا بسیار خطرناک است و بسیاری از مردم  فاصله اجتماعی و محدویت ها را رعایت نمی کنند، این صف های طولانی نان موجب وارد شدن به موج دیگه ای از کرونا می شود مسئولان فکری بکنند.

 

 

برای تهیه نان از روستا به شهر می آییم


عیسی، قلی زاده یکی دیگر از ساکنان روستاهای اطراف شیروان به خبرنگار ما گفت: برای خرید پنج نان باید حدود دو ساعت در صف بمانم، از طرفی کیفیت نان روستا خیلی پایین است، به همین دلیل به اجبار هفته ای یکبار با همسر و فرزندم به شهر می آییم و نان خریداری می کنیم.

احمد محبتی یکی از کسبه شهر شیروان گفت: شغل من مکانیکی است برای تهیه سه نان از ساعت ۱۱ مغازه ام را تعطیل کردم، تا بتوانم نان تهیه کنم، اما همینطور که می بینید هنوز هم در صف هستم.
وی ادامه داد: بجای اینکه الان جلوی در مغازه ام باشم و درآمد کسب کنم برای منزل و اجاره بها ولی هنوز اینجا هستم.

 

سهمیه آرد برخی نانواها را کم کرده اند


غفوری یکی از نانواهای شیروان گفت: سهمیه آرد نانوایی ما را پنج کیسه کم کرده اند، از طرفی هم مشتری زیاد است سهمیه آرد پاسخگو جمعیت نیست.
وی با بیان اینکه نانوایی در سطح شهر وجود دارد که ۲۰ کیسه نان پخت می کند ولی کیفیت و میزان مشتری که ما داریم را ندارد، گفت: در گذشته از ساعت ۱۰ تا  ۱۲:۳۰ پخت می کردیم ولی الان پخت ما تا ساعت ۱۲ است چون مشتری زیاد است.
یکی دیگر از نانوایان شیروانی گفت: سهمیه آرد ما کم است و مردم جلوی نانوایی سرگردان می شوند از این جهت برنامه یک ربع استراحت خود را کنسل کردیم تا مردم سرپا نمانند.

 

 

اجبار اتحادیه و بهداشت برای خرید نمک از مکان های مشخص


وی ادامه داد: از دیگر مشکلات نانوایی ها گرانی روز به روز است، زمانی که هر کیلو نمک را ۱۲ هزار تومان و خمیر مایه را  ۱۰۰ هزار تومان می خریدیم الان قیمت آنها ۳۰ هزار و ۴۰۰ هزار تومان شده است که قطعا دفعه بعد بیشتر خواهد شد.
شاتر نانوایی خیابان شهید سردار سلیمانی شیروان تاکید کرد: چرا باید اتحادیه، بهداشت و .... نانوایی ها را موظف کنند که از یک جای مشخص  (خود اتحادیه) نمک و سایر اقلام خود را بخرند، در حالی که آنجا اجناس گران فروخته می شود، نمکی که در کوچه خانلق شیروان ۱۲ هزار تومان است را از آن مکان با ۲/۵ برابر گرانتر می خریم که منافع آن جیب یک عده است.

با تمام مشکلاتی که مطرح شده است، با پیگیری های متعدد این پایگاه خبری، مسئول اتحادیه نانوایان شیروان حاضر به پاسخگویی در رابطه با این موضوع نشد.

 

انتهای پیام/ احسان حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان