آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ساعت ۱۸:۲۴
کار آفرین صنعت چرم:

چرم، صنعتی اشتغال آفرین است / چشم انتظار حمایت مسئولان برای توسعه کار

ايران بزرگ امروز بيش از هر زمان ديگر به كار و كارآفريني نياز دارد تا همچون عقابي تيز پرواز، در فضاي پيشرفت و آباداني و افتخار اوج گيرد. در این بین صنعت چرم جزء مشاغلی است که سودآوری بسیاری دارد و محصولات ساخته شده از چرم به دلیل تنوع، زیبایی و دوام شان طرفداران خاص خود را دارد.

به گزارش پایگاه خبری شیروان، هنر چرم دوزی یکی از شاخه های صنایع دستی است که در ایران سابقه هزار ساله دارد و از زمان های قدیم تجارت چرم مرسوم بوده است، در گذشته بیشتر برای زین و جل اسب استفاده می شده است اما امروزه کاربرد های فراوانی دارد.

چرم دوزی در دو حوزه چرم طبیعی و چرم مصنوعی و تولید محصولاتی به عنوان صنایع دستی به یکی از هنرهای مرسوم امروز تبدیل شده است، فاطمه صغری طاهری، بانوی کار آفرین شیروانی یکی از فعالین در حوزه صنعت چرم و چرم دوزی است که  به تولید انواع کیف زنانه و مردانه، کمربند، جاکلیدی مشغول است.

این بانوی کارآفرین شیروانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بنده به مدت 2 سال مشغول به حرفه چرم دوزی هستم که طی این 2 سال تمام سعی و تلاش خود را کردم که بتوانم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ایجاد کار آفرینی برای بانوان داشته باشم.

 

 

این کار آفرین افزود: ابزار هایی که در این حرفه استفاده می شود شامل تخته فشرده پلاستیکی، سنبه، مشته، سوزن مخصوص، کاتر، خط کش فلزی، چسب صنعتی، خودکار مخصوص، قیچی مخصوص چرم دوزی، چرم، نخ موم خورده، دستگاه دکمه زن، پانچ، چاقو لوییس است.

طاهری یاد آور شد: تولیدات را بیشتر از طریق شبکه های مجازی از جمله کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی که برای محصولاتمون ایجاد کردیم  به فروش می رسانیم و تاکنون خارج از استان هم چندین مورد سفارش تحویل گرفتیم.

 

 

وی با بیان اینکه  تا کنون برای 4 نفر ایجاد اشتغال داشته ام، تصریح کرد: چون کارآموزانم هنوز سرمایه و مکانی برای فعالیت ندارند فعلا در کارگاه با خودم مشغول به کار هستند.

طاهری تاکید کرد: از مسئولین درخواست داریم که به فکر ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان شهرستان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باشند، صنعت چرم بسیار حوزه پر کاربردی در ایجاد اشتغال هست و نیاز هست که فعالان این عرصه حمایت شوند.

 

انتهای پیام/طیبه قاسمی نژاد


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان