آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ساعت ۱۸:۱۰

ورودی آب سد شیروان هفت درصد کاهش یافت

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: حجم آب ورودی به سد بارزوی این شهرستان خراسان شمالی از ابتدای سال آبی امسال تاکنون پنج میلیون مترمکعب بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش دارد.
ورودی آب سد شیروان هفت درصد کاهش یافت,

به گزارش پایگاه خبری شیروان به نقل از ایرنا اسحاق خسروپناه اظهار داشت: اینک حجم آب سد بارزوی این شهرستان حدود ۳۶.۷ میلیون مترمکعب است که ورودی آن ۴۳۳ لیتر بر ثانیه است.

وی ظرفیت طراحی شده کل مخزن این سد را ۹۲ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: میزان آب ذخیره شده از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۵ بهمن ماه  حدود ۴۰ درصد از حجم مخزن این سد است.

خسروپناه افزود: در این بازه زمانی ۵۳ میلی متر بارندگی در سطح شهرستان شیروان ثبت شده است که میزان بارندگی تجمعی سال گذشته در همین مدت ۷۲ میلی متر و بلندمدت نیز ۱۰۱ میلی متر بوده است.

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: طبق سیاست ها ی این شرکت در دی ماه و بهمن ماه، آبی از سد تحویل داده نشده اما برنامه امسال ما تحویل ۲۰ میلیون مترمکعب است که از این میزان پنج  میلیون مترمکعب برای شرب، ۱۴ میلیون مترمکعب برای کشاورزی و یک میلیون متر مکعب هم برای مصارف صنعتی است.

سد بارزو در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.

توان تنظیم آب این سد سالانه ۴۴ میلیون متر مکعب و گنجایش مخزن آن ۹۲ میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان