آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ساعت ۱۷:۴۳
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان :

تزریق واکسن کرونا برای ۱۲ پرسنل بیمارستان شیروان / حال دریافت کنندگان خوب است

معصومه هاشمی با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل وزارت بهداشت دریافت واکسن کرونا روسی با اولویت تزریق برای پرسنل بخش های کرونایی است، گفت: در مرحله اول 12 دوز واکسن در اختیار 12 پرسنل واحد کرونایی بیمارستان هاشمی شیروان قرار گرفت.
تزریق واکسن کرونا برای 12 پرسنل بیمارستان شیروان / حال دریافت کنندگان خوب است ,

معصومه هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شیروان اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور و در روز 21 بهمن ماه سال جاری اولین مرحله واکسیناسیون کوووید19، در شهرستان شیروان انجام شد که در وهله اول 12 دوز واکسن در اختیار شبکه بهداشت و درمان شیروان قرار گرفت.


وی با اشاره به اینکه طبق دستورالعملی که از وزارتخانه ارسال شده بود در مرحله اول واکسیناسیون برای پرسنلی که ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی دارند و در بخش های کرونایی مشغول به کار هستند، باید تزریق شود، گفت: 12 دوز واکسن برای 12 نفر از پرسنل بیمارستان آیت الله هاشمی شیروان شامل پزشک، پرستار، نیروی خدماتی و هوش بری که در بخش کرونا فعالیت داشتند، تزریق شد.


هاشمی اضافه کرد: تزریق واکسن در مراحل بعدی برای بیماران صعب العلاج، بیماران سالمند با بیماری های زمینه ای و افراد پر خطر و در مرحله آخر به تدریج برای مردم تزریق خواهد شد.


مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان با اشاره به اینکه واکسن تزریق شده از نوع واکسن روسی 5 است، گفت: براساس آخرین اطلاعات از وضعیت افرادی که واکسن را دریافت کرده اند، به جز چند نفر که درد عضلانی مختصری داشتند، بقیه مجموعه مشکل خاصی نداشتند و به صورت معمول در محل کارشان مشغول فعالیت هستند.


وی با بیان اینکه تمامی افراد دریافت کننده واکسن در شیروان در صحت و سلامت قرار دارند، تصریح کرد: این واکسن در دو دوز تزریق می شود، که دوز دوم در فاصله سه هفته بعد از دوز اول تزریق خواهد شد، لذا امید است تا پایان سال دوزهای بیشتری دریافت شود که بتوانیم جمعیت بیشتری از پرسنل های بهداشتی و درمانی که در ارتباط مستقیم با بیماران هستند را واکسینه کنیم.

 

تزریق واکسن اجباری نیست

هاشمی افزود: طبق آخرین اخبار از معاونت بهداشتی هنوز تاریخ بعدی ورود واکسن مشخص نشده و تزریق نوبت های بعدی بستگی به تعداد دوز دریافتی خواهد داشت، بنابراین اگر مقدار دوز دریافتی قابل توجه بود سایر پرسنل درمانی  واکسینه خواهند شد.


وی با بیان اینکه اولویت تزریق واکسن با کسانی است که تاکنون به کرونا مبتلا نشده اند، گفت: در صورتی که واکسن مورد نیاز برای تمام پرسنل بیمارستان تامین شود نیز  اجباری جهت تزریق واکسن در کار نیست، زیرا ممکن است برخی از افراد تمایلی برای تزریق واکسن نداشته باشند.


هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه به نظر شما چه زمانی واکسیناسیون در درب منازل و برای تمامی مردم انجام خواهد شد، گفت: اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و تمام موارد به مقدار دوز تخصیص داده شده بستگی دارد، اما با توجه به اخبار  شاید این اتفاق در اواخر تابستان یا ابتدای پاییز سال بعد ممکن شود.


مدیر بهداشت شهرستان شیروان با بیان اینکه در هفته های اخیر تعداد بستری های کل در بخش کرونا بیمارستان شیروان روند ثابتی داشته است، گفت: در حال حاضر بطور متوسط روزانه بین 15 تا 17 بیمار در بخش کرونا بیمارستان هاشمی شیروان بستری می شوند.


وی گفت: فوتی های کرونا خوشبختانه در هفته های اخیر کاهش چشمگیری داشته است و در مجموع به یک فوتی در هفته رسیده است، در حالی که در آبان ماه تعداد فوتی های بسیار بالا بود.

 

انتهای پیام/حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان