آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ساعت ۱:۳۳

افزایش ضریب خسارت بیمه در استان به علت تصادفات و بلایای طبیعی/بی اعتنایی مسئولان و صنایع به صنعت بیمه استان

رییس شورای هماهنگی بیمه های خراسان شمالی با بیان اینکه ضریب پرداخت خسارت صنعت بیمه استان 70 درصد و در کشور 60 درصد است، گفت: بلایای طبیعی و تصادفات عوامل اصلی هستند که ضریب پرداخت خسارت صنعت بیمه استان را بالا برده اند.
افزایش ضریب خسارت بیمه در استان به علت تصادفات و بلایای طبیعی/بی اعتنایی مسئولان و صنایع به صنعت بیمه استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، مهران ساری، رییس شورای هماهنگی بیمه های خراسان شمالی در نشست خبری با رسانه اظهار کرد: در سال گذشته ضریب نفوذ بیمه در استان 2.90 درصد بود درحالیکه ضریب نفوذ بیمه در کشور 2.52 درصد بوده است.

ساری افزود: خراسان شمالی در جایگاه سوم ضریب نفوذ بیمه ای کشور قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته 376 میلیارد تومان حق بیمه توسط بیمه گذاران به صنعت بیمه استان پرداخت شد.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته بیش از 260 میلیارد تومان بابت خسارت به بیمه گذاران پرداخت شد.

ساری همچنین عنوان کرد: ضریب پرداخت خسارت صنعت بیمه استان 70 درصد و در کشور 60 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: بروز بلایای طبیعی از جمله سیل همچنین تصادفات جاده ای از عللی هستند که ضریب پرداخت خسارت صنعت بیمه استان را بالا برده اند.

با این وجود، وی از اقدام صنایع بزرگ استان برای بیمه گذاری در دیگر استان ها انتقاد کرد و گفت: این صنایع از ظرفیت های این استان استفاده می کنند اما انجام سرمایه گذاری از جمله بیمه را در سایر استان ها انجام می دهند.

رییس شورای هماهنگی بیمه های خراسان شمالی خاطر نشان کرد: درصورتیکه این صنایع در خراسان شمالی بیمه گذاری خود را انجام دهند میزان تولید حق بیمه در استان تا 15 درصد افزایش پیدا می کند.

وی یادآور شد: همانطور که استاندار خراسان شمالی بر بیمه گذاری این صنایع در استان تاکید دارد، این شورا نیز به طور مستمر پیگیری تحقق آن در استان بوده است.

وی در ادامه به شیوع بیماری کرونا در استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان 100 هزار نفر بیمه تکمیلی و 100 هزار نفر بیمه عمر دارند.

ساری عنوان کرد: از اسفند ماه سال گذشته، صنعت بیمه بیماران کرونایی و داروهای کرونایی را بدون اضافه دریافت حق بیمه، در قالب بیمه های عمر و تکمیلی تحت پوشش قرار داده است.

وی همچنین به تشکیل شوراهای حل اختلاف ویژه بیمه در دادگستری شهرستان های بجنورد، شیروان و گرمه اشاره کرد و افزود: این شورا در سایر شهرستان ها نیز دایر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ارجاع اغلب پرونده های مربوط به بیمه به این شوراهای حل اختلاف دایر شده، موجب شده اند تا اختلافات در این شورا بررسی شوند و منجر به اطاله دادرسی و اجرای احکام نشوند.

رییس شورای هماهنگی بیمه های خراسان شمالی در خاتمه از اقدام مسئولان در استان بابت بیمه گذاری منازل روستایی در استان تهران گلایه و انتقاد کرد و گفت: وقتی نمایندگی های صنعت بیمه کشور در استان خراسان شمالی نیز دایر هستند، چرا باید این بیمه گذاری در سایر استان ها انجام شود.

وی افزود: این در حالی است که این منازل متاثر از اتفاقی آسیب ببینند باید بابت جبران خسارت به همین نمایندگی ها در استان مراجعه شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شورای هماهنگی صنعت بیمه استان در جریان این بیمه گذاری قرار داده نشده است این شورا نمی داند در زمان پاسخگویی به بیمه شدگان چه رویه ای را داشته باشد.

ساری از بی اعتنایی مسئولان در استان به صنعت بیمه استان ابراز تاسف کرد و گفت: این شورا حتی در شورای ترافیک و شورای مدیریت بحران استان نیز عضویت داده نشده است درحالیکه پرداخت جبران خسارت ها با صنعت بیمه استان است.


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان