آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ساعت ۲۰:۱۲

همت کارخانه قند شیروان برای رسیدن به تولید در تمام سال

رییس کارخانه قند شیروان گفت: کارخانه قند شیروان در تلاش است تا فعالیت خطوط تولیدی این کارخانه را از تولید فصلی به تولید سالانه و مستمر ارتقا دهد که در همین راستا، درصدد جذب تسهیلات و تامین مالی است.
همت کارخانه قند شیروان برای رسیدن به تولید در تمام سال,

محمد صالحی، رئیس کارخانه قند شیروان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری شیروان اظهار کرد: کارخانه قند شیروان از 15 مرداد ماه امسال نسبت به تصفیه شکر به میزان 750 تا 800 تن در روز برای بخش خصوصی و بخش دولتی اقدام کرد که در حال حاضر نیز به انجام آن ادامه می دهد.

صالحی همچنین به تحویل محصول چغندرقند از چغندرکاران طرف قرارداد خود از 12 مهر ماه امسال اشاره کرد و گفت: تاکنون هفت هزار تن از این محصول را دریافت کرده ایم که پیش بینی می شود میزان چغندرقند دریافتی فصل برداشت جاری در مقایسه با سال گذشته بیشتر باشد.

وی خاطر نشان کرد: این کارخانه در سال گذشته 161 هزار تن از این محصول را از چغندرکاران طرف قرارداد خود خریداری کرد.

وی عنوان کرد: امسال از محصول چغندرقند خریداری شده، علاوه بر شکر، انواع تفاله های آبکی، پرسی و خشک تولید خواهیم کرد.

رییس کارخانه قند شیروان همچنین با یادآوری این مطلب که این کارخانه ظرفیت تولید 200 تا 250 تن قند کله در شبانه روز را دارا است، افزود: با این وجود، به علت اینکه انواع شکلات ها و شیرینی جات در سبد مصرف خانوار قرار گرفت و مصرف قند کاهش یافت، از سال 88 خط تولید قند کله این کارخانه غیر فعال شد.

وی گفت: درصدد هستیم خط تولید قند شکسته در بسته های 500 گرمی را راه اندازی و به بازار مصرف عرضه کنیم.

افزون بر این، وی از متمرکز شدن فعالیت سالانه این کارخانه و خروج از فعالیت فصلی آن خبر داد و گفت: درصدد هستیم سالانه علاوه بر خرید محصول چغندرقند کشت شده در فصل بهار، نسبت به خرید چغندرقند کشت شده در پاییز نیز ورود کنیم.

صالحی در ادامه با بیان اینکه در فصل پاییز امسال دو هزار تا دو هزار و 500 هکتار از مزارع استان گلستان زیربار کشت چغندرقند پاییزه می رود که برداشت آن در تیر ماه سال آینده خواهد بود، اعلام کرد: با عقد قرارداد با این چغندرکاران گلستانی درصدد هستیم برداشت محصول تیر ماه این سطح از زمین های کشت شده را خریداری کنیم تا خط تولید این کارخانه در دو فصل برداشت از این محصول فعال بشود.

وی تصریح کرد: برای عقد قرارداد به منظور کشت و خرید محصول چغندرقند پاییزه نسبت به تامین تسهیلات و تامین مالی از محل ال سی داخلی اقدام کرده ایم که در حال حاضر پیگیر جذب این تقاضای مالی هستیم.

وی درباره به روز رسانی بنا و تجهیزات این کارخانه نیز اظهار کرد: این کارخانه در سال 1337 آغاز به کار کرد، در عین حال پس از گذشت 52 سال از عمر آن تجهیزات این کارخانه به روز رسانی شده اند و طی دو سال گذشته نیز نمای این ساختمان بهسازی شده است.

رییس کارخانه قند شیروان افزود: درصدد هستیم که سیستم فاضلاب این کارخانه را نیز اصلاح کنیم.

وی خاطر نشان کرد: البته چغندرکاران باید نسبت به بهره گیری از سیستم آبیاری قطره ای در مزارع خود اقدام کنند.

وی در خاتمه درباره نیروهای انسانی شاغل در این کارخانه نیز بیان کرد: تا به کنون فعالیت این کارخانه، فصلی بوده است که در زمان تحویل محصول چغندرقند به این کارخانه 600 تا 650 نفر نیرو در این کارخانه مشغول به کار می شوند.

صالحی با اشاره به شیوع بیماری کرونا نیز عنوان کرد: خوشبختانه این بیماری بر روی فعالیت این کارخانه هیچ تاثیری نگذاشته و فعالیت این کارخانه به تعطیلی و تعدیل نیرو منجر نشده است.

انتهای پیام/حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان