آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ساعت ۲۰:۴۳

ثبت روزانه ۷ فوتی کرونایی در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تنها دو هفته در استان روند ابتلا، فوتی ها، کاهش یافت و به ثبات رسید اما این روند دوباره افزایش یافت و هم اکنون روزانه 7 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست می دهند.
ثبت روزانه ۷ فوتی کرونایی در خراسان شمالی,

به گزارش عصر اترک، سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی صبح امروز در ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر در استان خراسان شمالی روزانه بین ۶ تا ۷ نفر براثر بیماری کرونا فوت می کنند و این آمارها نشان از این دارد که برخی از رفتارها نیاز به اصلاح دارد.
وی با بیان اینکه میانگین ابتلای زنان نسبت به مردان در استان بالاتر است، افزود: میانگین سنی افراد فوت شده در استان ۶۵سال است.
وی تصریح کرد: در ناوگان شهری استان پروتکل های بهداشتی کمتر از ۵۰ درصد رعایت می شود.
هاشمی خاطر نشان کرد: در واقع هر عملی که انجام می شود بازخورد آن طی دو هفته آمارهای ابتلا و مرگ بر اثر کرونا را تغییر می هد.
وی تاکید کرد: در حال حاضرنیز اگر بازگشایی مدارس منجر به ابتلا بیشتر شود قطعا رده سنی کاهش پیدا می کند.


حضور ۸۰ درصدی دانش آموزان مقطع ابتدایی در کلاس های حضوری

سعیدی ، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی نیز در ستاد استانی کرونا گفت: بازگشایی مدارس در روز ۱۵ شهریور با هماهنگی ستاد ملی کرونا در ۲۳۰۰ مدرسه با ۸۵۰۰ کلاس درس با ثبت نام ۱۸۰ هزار دانش آموز و ۱۴ هزار معلم آغاز شد.

وی اظهارکرد: در هفته اول بازگشایی مدارس در استان خراسان شمالی در روستاها ۷۵ درصد و در شهرها ۷۰ درصد دانش آموزان در مدارس حضور پیدا کردند در حالیکه اجباری بر حضور در مدارس وجود نداشته است و تمرکز بر آموزش با حضوری حداقلی بوده است.

وی تصریح کرد: نظارت مدارس در چهار مرحله شهرستانی ، بهداشت و درمان، رسانه ها، خانواده‌ها انجام می شود.

سعیدی گفت: در استان خراسان شمالی درصد برگزاری کلاسهای حضوری مقطع ابتدایی ۸۰ درصد بوده است که در این مقطع ۶۰ درصد خانواده ها موافق برگزاری آموزش حضوری، ۳۰ درصد مخالف برگزاری آموزش حضوری و ۱۰ درصد نظر ممتنع داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای ضدعفونی کردن مدارس تاکنون یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سرانه بهداشتی جهت توزیع در مدارس دولتی استان اختصاص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار ستاد ملی کرونا که اعلام شده است رعایت استفاده از ماسک در آموزش و پرورش بیشتر از ۸۵ درصد بوده است.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان