آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس دیدنی ها | کد خبر: ۲۸۲۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ساعت ۱۸:۳۴
گزارش تصویری؛

امامزاده حمزه رضا شیروان ملجاء دلدادگان رضوی

بارگاه مقدس امامزاده حمزه رضا(ع) برادر امام رضا علیه السلام كه در شهر زيارت در مجاورت شيروان واقع شده، مهم ترين زيارتگاه اهالي دومين شهر پرجمعيت خراسان شمالي است كه در مناسبت هاي مختلف مورد استقبال مردم قرار مي گيرد.
امامزاده حمزه رضا شیروان ملجاء دلدادگان رضوی,

به گزارش پایگاه خبری شیروان ، بقعه با شكوه امامزاده حمزه رضا(ع) در شهر زیارت شهرستان شيروان، همه ساله ميزبان زائرانی از اقصی نقاط كشور، به‌ويژه زائرن حرم ملكوتی امام رضا(ع) است.

وجود مرقد مطهر حضرت امامزاده حمزه رضا، برادر بزرگوار امام رضا (ع) اين مكان را به قبله آمال شهروندان شيرواني و برخي از نواحي مجاور تبديل كرده است.

از سويي با توجه به وجود اثر تاريخي چهارتاقي تيموري و نيز گلزار شهداي انقلاب اسلامي، در جوار امامزاده، اين مكان در همه ايام سال بيشترين زائر و گردشگر را دارد.

اين بنا مجموعه‌ای مركب از حرم چهارگوش به طول هر ضلع هشت متر است كه با واحدهای پيرامون به‌وسيله درگاه‌هايی با عمق زياد در ارتباط است. ارتفاع مقبره تا زيرگنبد، ۷,۵ متر و بلندی آن حدود ۸.۵ متر است كه تماماً از آجر و گچ و چوب ساخته شده است.

اين مقبره گنبد آجري دوپوشه دارد كه داخل گنبد مقرنس كاري و آيينه كاري است و ضريح امام زاده مطلا است كه اين بناي تاريخي مربوط به دوره غزنويان با ثبت 704 آثار ملي مي باشد.

داخل بقعه متبركه و ايوان آيينه‌كاری و كاشی‌كاری‌های لاجوردی تزئين شده كه بسيار زيبا و قشنگ و آرامش‌بخش است.

پيرامون امامزاده پنج هكتار زمين به‌صورت قبرستان عمومی است و گلزار شهدای شهر شيروان در صحن همين امامزاده است. امامزاده حمزه رضا(ع) دارای نقشه طرح جامع كه در سال ۱۳۸۹ به تصويب سازمان اوقاف و دفتر فنی اداره‌كل اوفاق و امور خيريه خراسان شمالی رسيد.

 

 

 

 

 

برپايي آيين عيد سعيد فطر و مسابقات كشتي باچوخه با سابقه اي 200 ساله دو سنت معروف مردم زيارت در جوار مرقد مطهر امامزاده حمزه رضا(ع) است كه همه ساله باشكوه تر از گذشته و با استقبال بيش از پيش مردم و مسافران برگزار مي شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان