آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ساعت ۲۰:۱۲
رئیس دادگستری شهرستان شیروان خبر داد:

ثبت ۴۴ هزار پرونده در دادگستری شیروان

رئیس دادگستری شهرستان شیروان گفت: در یک سال گذشته افزایش ورودی پرونده های قضایی را در شیروان شاهد بودیم که این میزان از یکم تیرماه سال گذشته تاکنون 44 هزار و دویست و نود و هفت پرونده است.
ثبت 44 هزار پرونده در دادگستری شیروان,

به گزارش پایگاه خبری شیروان ، امید میلانلویی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان اعلام داشت: در یک سال گذشته افزایش ورودی پرونده های قضایی را در شیروان شاهد بودیم که این میزان از یکم تیرماه سال گذشته تاکنون  44 هزار و دویست و نود و هفت پرونده است.

وی با بیان اینکه 100 سال از زمان اولین قانونگذاری تقویمی می گذرد، افزود:  اگر مردم  قوانین را درست متوجه می شدند و صحیح اجرا می شد دادگستری و ادارات تابعه آن در این وضعیت تورمی نبودند.

میلانلوییتصریح کرد: علیرغم اینکه ریاست قوه قضاییه بر کاهش پرونده های ورودی تاکید داشتند اما نتوانستیم  این هدف را محقق کنیم چون اصلا به فلسفه قانونگذاری، اجرای قوانین و توجیه مردم نسبت به آن توجه نکردیم.

رئیس دادگستری شیروان پرونده های املاک را بیشترین مشکل شهرستان مطرح کرد و گفت:  شهروندان  پیش از آنکه به مشکلی بخورند باید نسبت به سندهای تک برگی اقدام کنند.

وی برنامه های هفته قوه قضاییه را فضا سازی و آگاه سازی عمومی، بازدید از زندان و بررسی مشکلات مددجویان، دیدار با امام جمعه شهرستان، غبارروبی گلزار شهدا، اهدای خون توسط کارکنان، نشست با وکلا، مشاورین و ضایطین عام و خاص نام برد.

 

فضای مجازی، اعتیاد و سبک زندگی غربی باعث افزایش پرونده های قضایی است
دادستان شیروان نیز در این نشست در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا افزایش ورودی پرونده ها را در دادگستری داریم، گفت: یکی از کارهایی که در این زمینه باید صورت بگیرید اقدامات فرهنگی است.

عبدالرضا هدایتی نیا افزود: ارگان های فرهنگی فراوانی درشهرستان و استان وجود دارد که نتوانسته اند به وظایف خود به خوبی عمل کنند چراکه هر ساله سیر ازدیاد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی داریم.

وی گفت: اگر مسئولین به آن وظایفی که دارند به خوبی عمل کنند قطعا به کاهش پرونده می رسیم و عوامل دیگری مانند فضای مجازی، اعتیاد ، سبک زندگی غربی در جامعه باعث افزایش پرونده های قضایی است.

هدایتی نیا تاکید کرد: با استفاده از شورای حل اختلاف، میانجی گری ریش سفیدان و معتمدین و آموزش های دینی در بحث صبر و گذشت می توان کاهش ورودی پرونده ها را داشت.

دادستان شیروان در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک مبنی بر آتش سوزی های اخیر و موتور سواری توسط بانوان خاطرنشان کرد: آتش سوزی های اخیر در دست بررسی است اما تاکنون موردی نداشتیم که بصورت محرز عمدی بودن آن ثابت شود و در بحث موتور سواری بانوان اخیرا بانویی که با موتورسیکلت ایژ اقدام به سواری می کرد توقیف، خانواده آن فراخوانده و نکات لازم گوشزد شد.

انتهای پیام/حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان