آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ساعت ۱۸:۳۳

کرونا ۸ میلیارد به گردشگری شیروان خسارت زد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان گفت: کرونا باعث خسارت 8 میلیارد ریالی به گردشگری شیروان شد.
کرونا 8 میلیارد به گردشگری شیروان خسارت زد,

به گزارش پایگاه خبری شیروان ، میثم زارع با اعلام این خبر اعلام داشت: ویروس کرونا باعث تعطیلی صنایع دستی و گردشگری شیروان شد که متعاقب آن متضرر شدن صنعتگران این عرصه و بیکاری و تعطیلی برخی از کارگاه ها در شیروان شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 320 نفر در عرصه صنایع دستی در شیروان فعالیت می کنند که برخی از رشته ها مانند گلیم بافی و لباس محلی قالبا در روستاها و بصورت سنتی کار می کنند که تعطیلی صنایع دستی و تالارها باعث شد تا صنعتگران هم در خرید مواد اولیه و هم در فروش صنایع خود دچار آسیب شوند.

زارع با توجه به تخصیص وام 12 درصد برای صنعتگران از سوی دولت گفت: با توجه به اینکه درآمد صنعتگران علی الخصوص سنتی کاران پایین می باشد و با توجه به تعطیلی برخی از کارگاه ها بعید است که بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی تصریح کرد: 30 درصد از صنعتگران شیروانی فعالیت های اقتصادی خود را در فضای مجازی تلگرام و اینستاگرام انجام می دهند اما با توجه به اینکه قالب صنعت گران از عشایر و روستائیان هستند امکان استفاده از فضای مجازی برای آنها فراهم نیست.

میثم زارع با اشاره به اینکه 80 درصد حوزه گردشگری در فضای مجازی فعال هستند، گفت: تعداد 5 بوم گردی، 2 هتل و یک دفتر خدمات مسافرگردی در شهرستان به علت ویروس کرونا تعطیل شدند که در مجموع 45 نفر نیز بیکار شدند.

زارع در پایان خازر نشان کرد: تلاش می کنیم که در اینده ای نزدیک روستای پیرشهید شیروان را به قطب چرم در شرق کشور و روستاهای حسین آباد، خانلق و عبدآباد شورک را به عنوان روستاهای فعال در عرصه گلیم معرفی کنیم و یکی از پروژه های بزرگ گردشگری در روستای بیگان که برآورد سالانه 10 درصد مسافران را اعم از اقامت و تفریح ارائه بدهیم.

انتهای پیام/حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان