آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۲۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ساعت ۱۶:۵۶

جنبش جورج فلوید سقوط آمریکا را سرعت بخشید

یک استاد دانشگاه گفت: جنبش جورج فلوید سقوط آمریکا در مسیر افول را سرعت بخشید.
جنبش جورج فلوید سقوط آمریکا را سرعت بخشید,

محمد قدرتی استاد دانشگاه شیروانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شیروان اظهار داشت: افول آمریکا را نمی توان در یک یا دو جنبه بررسی کرد، بلکه از جهات فراوانی این کشور دچار اضمحلال شده و در سالهای اخیر با قدرت رسانه‌ای که در اختیار دارد توانسته آن را مستتر نگه دارد.

قدرتی افزود: در این خصوص می توان به تمایل کمتر کشورها به استفاده از دلار در تبادلات مالی، افزایش استقلال خواهی در برخی از ایالت ها و جنون سلطه گری آمریکا اشاره کرد.

مدرس حقوق بین الملل با اشاره به پیش بینی فروپاشی شوروی توسط امام راحل تصریح کرد: همانگونه که امام خمینی(ره) سقوط و فروپاشی شوروی را پیش بینی نمودند و دقیقا بعد از گذشت زمان کوتاهی این اتفاق حاصل شد، مقام معظم رهبری نیز افول موریانه‌ای آمریکا را عنوان نمودند و در حال حاضر نیز وضعیت آمریکا در مدیریت کرونا که علی رغم بایکوت رسانه‌ای در خالی شدن فروشگاهها و مرگ جورج فلوید نمایان شد و در مسیر افول قرار گرفتن امریکا را نمایان ساخت.

 وی گفت: البته در اینجا نمیتوان افول، فروپاشی و چند تکه شدن آمریکا را استدلال کرد لذا شکست هژمونی و حس برتر بودن و ضعف اقتصادی، پزشکی، کاهش قدرت نفوذ و.. را فعلا در پی دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری، آمریکا در افول موریانه‌ای از درون پوک می شود.

 این استاد فرهنگی به خروج آمریکا از پیمانهای متعدد در سطح بین الملل اشاره کرد و یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا پرواضح است که قدرت اقتصادی، دفاعی و امنیتی از شرق به غرب منتقل خواهد شد و آمریکا نمی‌تواند حس و رویای واهی، برتر بودن را حفظ کند.
 
محمد قدرتی در ادامه با اشاره به آمارها و ابزارهایی که ژورنالها و پایگاههای آمریکایی همه ساله اعلام می کنند، خاطرنشان کرد: رضایتمندی مردم از وضعیت کشور آمریکا اغلب کمتر از 40 درصد است و از دیگر نشانه‌های افول هژمونی واهی این کشور، پایین آمدن میزان تبادلات مالی کشورها با دلار و تمایل به سمت مبادله با یورو و پول‌های ملی کشورها است.

 این چهره سیاسی تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا اتفاقاتی در آمریکا رخ داد و به وضوح وضعیت معیشت مردم را نمایان کرد که در کشورهای به اصطلاح جهان سوم و کشورهایی که سالها زیر سلطه آنان اند و یا کشورهایی که از سوی آمریکا و نهادهای بین المللی تحت تحریم های ظالمانه قراردارند هیچ گاه چنین اتفاق هایی رخ نداد.

قدرتی افزود: مشکلات بهداشتی و نبود ابزارهای ضروری و بدیهی پزشکی و از این دست مشکلات ضعف و روتوش کشورهای توسعه یافته را کنار زد و جهانیان چهره واقعی و بزک کرده آنان را مشاهده کردند.

مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: نبود مدیریت قوی، خوی تجاوزگری و عدم مدیریت بیماری کرونا و به احتمال زیاد شکست ترامپ در انتخابات آتی ضربه مهلکی به آمریکا خواهد زد.

انتهای پیام/حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان