آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ساعت ۱:۴

پروژه گلخانه ۱۰۰ هکتاری شیروان کلنگ زنی شد

پروژه گلخانه 100 هکتاری ملل شیروان با حضور مدیران استانی و شهرستانی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر جهاد کشاورزی کلنگ زنی شد.
پروژه گلخانه 100 هکتاری شیروان کلنگ زنی شد,

به گزارش پایگاه خبری شیروان ، مجتمع گلخانه 100 هکتاری شیروان با میزان برآورد 4 هزار میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم 1 هزار نفر و غیر مستقیم 2 هزار نفر با سرمایه گذاری گروه توسعه اقتصاد ملل کلنگ زنی شد.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در دیدار ویدئو کنفرانسی اظهار داشت: توسعه ی گلخانه ها در خراسان شمالی به مرحله تثبیت رسیده است و در سال 98 رشد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این روند رو به رشد در سال 99 نیز ادامه داشته باشد گفت: میزان گلخانه ها در کشور 8 هزار  و هشتصد هکتار بود که خوشبختانه به 18 هزار و هشتصد هکتار رسیده است.

استاندار خراسان شمالی در آیین کلنگ زنی پروژه گلخانه 100 هکتاری شیروان گفت: 44 درصد جمعیت استان خراسان شمالی را روستاییان تشکیل می دهند از این رو پیشران اقتصادی را در بخش کشاورزی متمرکز کرده ایم.

شجاعی افزود: استان خراسان شمالی رتبه 17 سطح زیر کشت را در کشور دارا می باشد که این موضوع نشان می دهد باید علم روز و تکنولوژی را در استان با کشاورزی تلفیق کنیم و معتقدیم با یک نسخه واحد نمی شود کشور را اداره کرد.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل به عنوان سرمایه گزار این بخش گفت: هزینه ای که در این پروژه پرداخت می شود وظیفه کوچک ماست وقطعا کسانی که در این پروژه بکارگیری می شوند از نیروهای بومی منطقه هستند.

مدیر جهاد کشاورزی استان در این دیدار یادآور شد: خراسان شمالی در برخی تولیدات مانند دام سبک، نوقان داری، انگور، تولید بذر و گیاهان دارویی رتبه های خوبی را داراست.

عبدالله یوسفی خاطرنشان کرد: زمین مجتمع گلخانه 100 هکتاری شیروان از اراضی ملی تامین و این مجتمع 880 نفر اشتغال مستقیم و 2 هزار نفر اشتغال مستقیم دارد که توسط موسسه ملل سرمایه گذاری می شود.

امام جمعه شیروان یکی از پایه های مهم اقتصاد مقاومتی از منظر مقام معظم رهبری را کشاورزی دانست و گفت: اگر در محور کشاورزی به خودکفایی ملی و حتی به مرحله برطرف کردن نیازهای کشورهای همسایه برسیم، می توانیم در مقابل تحریم های ظالمانه مقاومت کرد.

حجت الاسلام تکمیلی ادامه داد: می توانیم با مدیریت آب و خاک به خودکفایی برسیم و شیروان از جمله شهرهای حاصلخیز استان می باشد.

فرماندار شیروان در این دیدار مطرح کرد: پروژه گلخانه 100 هکتاری شیروان با سرمایه گزاری  4 هزار میلیارد ریالی بعنوان یکی از بزرگترین گلخانه های کشور می باشد.

امین رضا مراتی خاطر نشان کرد: این پروژه در شهرستان و استان تولید و اشتغال ایجاد می کند و شاخص برخورداری در کشت گلخانه ای 200 درصد افزایش می یابد.

انتهای پیام/حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان