آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ساعت ۱۴:۱۲

کلنگ زنی بزرگترین پروژه گاوداری شرق کشور در شیروان

پروژه گاوداری ۱۰ هزار راسی شیروان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و در ارتباط ویدو کنفرانسی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شد.
کلنگ زنی بزرگترین پروژه گاوداری شرق کشور در شیروان,

به گزارش پایگاه خبری شیروان این طرح که با سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در ۱۰۷ هکتار زمین ایجاد می شود، ظرفیت تولید سالانه ۶۵ هزار و ۷۰۰ تن شیر و هزار تن گوشت را خواهد داشت و برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر بطور غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

 مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در دیدار ویدئو کنفرانسی با مسئولان استان و شیروان اظهار داشت: در حال حاضر شرکت شستا در ۷ پروژه گاوداری کشوری در حال سرمایه‌گذاری است تا بتواند تولید روزانه ۱۷۰ هزار تن شیر در مجموعه گروه را به روزانه  ۱/۵ میلیون تن در روز برساند.

محمد رضوانی فر افزود: با افتتاح گاوداری شیروان و سایر پروژه‌های کشوری قریب به ۳۰ هزار راس گاو به گله‌های مجموعه شستا اضافه می شود که جمع کل گله به بیش از ۱۰۰ هزار راس خواهد رسید.

 مدیرعامل شستا ادامه داد: مجموعه سرمایه‌گذاری‌ها در این ۷ پروژه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که باعث اشتغال مستقیم بیش از ۲۰۰۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم ۱۷ هزار نفر در کشور می شود.

 رضوانی‌فر تصریح کرد: پروژه گاوداری شیروان در حالی کلنگ زنی می شود که طی تلاش های استانی، تمامی مجوزهای ۱۷ گانه آن اخذ شده و در حال حاضر ۱۳ درصد پیشرفته فیزیکی دارد.

 وی گفت: پروژه در حالی کلنگ زنی می شود که آزمایش خاک و نقشه برداری، ساخت کارگاه، عملیات پی‌ریزی و فونداسیون دیوار دور زمین، مناقصه های مربوط به ساخت سوله ها، مشاورین و پیمانکاران حوزه‌های مختلف و حتی تجهیزات شیردوشی برای فاز اول پروژه خریداری شده است.

رضوانی‌فر خاطرنشان کرد: طبق زمان‌بندی مقرر فاز اول این پروژه در بهمن ماه سال جاری و فاز دوم آن پیش از تیر ماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این مراسم اظهار کرد: اولویت بخش اقتصادی خراسان شمالی، در  کشاورزی است و حدود ۴ درصد جمعیت دامی کشور را در استان داریم.

عبدالله یوسفی افزود: بالغ بر ۸۰ هزار دام سنگین در استان داریم که سهم شیروان حدود ۱۲ هزار راس و همچنین حدود ۲ میلیون دام سبک در استان داریم که سهم شیروان حدود ۴۵۳ هزار راس می باشد.

وی گفت: تولید شیر در استان سالانه ۱۵۳ هزار تن و روزانه ۴۱۹ تن است که سهم شیروان از این میزان روزانه ۷۵ تن است. 

یوسفی تاکید کرد: جانمایی خوب این پروژه باعث دسترسی آسان به زیرساخت ها، سیستم حمل و نقل، بازاریابی داخلی و خارجی و دسترسی آسان به صنایع لبنی که در ۱۰ کیلومتری این پروژه هستند نوید خوبی برای پروژه است.

مدیرعامل کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان به عنوان سرمایه گذار این طرح عنوان کرد: پروژه گاوداری ۱۰ هزار راسی شیروان سومین پروژه ای است که توسط این شرکت در کشور کلنگ زنی می شود.

صالحی گفت: احداث این پروژه که بزرگترین گاوداری شرق کشور است که روزانه ظرفیت تولید ۲۰۰ تن شیر دارد و با تکمیل این مجموعه ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

 وی خاطرنشان کرد: در ایران سالانه بین ۸ تا ۱۰ میلیون تن شیر تولید می شود که امیدواریم در برنامه ششم توسعه بتوانیم ۱۰ درصد این میزان یعنی ۱ تا ۱ و نیم میلیون تن شیر تولید کنیم.

فرماندار شیروان در مراسم کلنگ زنی پروژه گاوداری ۱۰ هزار راسی شیروان اظهار کرد: این پروژه اثرات بسیار ارزشمندی برای شهرستان شیروان خواهد داشت.

 امین رضا مراتی گفت: براساس سند توسعه و چشم‌اندازی که استانداری خراسان شمالی برای شهرستان ها تکلیف کرده است، اولویت‌های شیروان در بخش های گردشگری، کشاورزی و دامداری می باشد.

 مراتی افزود: در حال حاضر گاوداری ۲ هزار راسی نیز با تسهیلات اشتغال روستایی در شیروان با پیشرفت ۴۰ درصد فیزیکی در حال انجام است.

حجت الاسلام تکمیلی امام جمعه شهرستان نیز در این دیدار ویدئو کنفرانسی با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد:کلنگ زنی پروژه ارزشمند گاوداری ۱۰ هزار راسی در ماه مبارک رمضان که پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید است در شیروان رقم خواهد خورد.

 امام جمعه شیروان گفت: امروز کار اقتصادی یک جهاد است و اگر زمانی وظیفه ما حضور در جبهه های جنگ بود امروز وظیفه داریم در عرصه اقتصادی و تولید ورود کنیم که این امر کشور را در دنیا مقتدر و عزتمند خواهد کرد.

 حجت الاسلام تکمیلی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی به عنوان استانی که به گونه ای کم برخوردار محسوب می‌شود اما برخوردار از مردمان خوب، صبور و مومن است.

انتهای پیام/حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان